Aby współczesna szkoła mogła sprostać nowym wyzwaniom edukacyjnym, nieustannie musi wypracowywać nowe metody i podejścia do nauczania polszczyzny. Istotny pozostaje proces uczenia, ale coraz częściej również zwraca się uwagę na konieczność modyfikowania posiadanej już wiedzy, rewizji metod pracy, a nawet oduczania się. Niezmienny jednak pozostaje cel, jaki przyświeca edukacji językowej, a jest nim jak najlepsze opanowanie przez ucznia kompetencji językowych, gdyż mimo zmieniającej się rzeczywistości pozostają one kluczowe dla sprawnego funkcjonowania jednostki w społeczeństwie.
Ze wstępu Konrada Szamryka i Elżbiety Awramiuk
Monografia reprezentuje wysoki poziom naukowy. Ze względu na walory poznawcze, interdyscyplinarność i aktualność prezentowanych badań bez wątpienia będzie ona inspirującą lekturą dla wszystkich, którzy podejmują refleksję nad poziomem kształcenia językowego i troszczą się o rozwój kompetencji językowych, a więc kompetencji kluczowych, decydujących o jakości życia i zapewniających swobodę funkcjonowania w zmieniającej się rzeczywistości.
Z recenzji dr hab. Iwony Kaproń-Charzyńskiej, prof. UMK
Problematyka zawarta w niniejszym tomie bardzo dobrze wpisuje się w dyskusje nad kształtem współczesnej edukacji, przed którą powstają coraz to nowe wyzwania wynikające ze zmieniającej się rzeczywistości pozajęzykowej (np. rozwoju nowych technologii, migracji), a także rosnącej świadomości na temat złożoności procesu dydaktycznego. Nowoczesna edukacja dąży do wypracowania modeli dostosowanych do wymagań współczesności, m.in. poprzez indywidualizację procesu nauczania, jego wzbogacenie o multime dialne rozwiązania czy wyposażenie uczniów w „kompetencje przyszłości”.
Z recenzji dr hab. Agaty Małyski, prof. UMCS
Ta pozycja nie zawiera żadnych recenzji.
Zapraszamy do dodania pierwszej.