Prezentowana książka stanowi wyraz przekonania redaktorek i autorów, że kształcenie filologiczne to temat ważny nie tylko w codziennej praktyce dydaktycznej i naukowej, ale też wart pogłębionego namysłu. Zawarte w niej artykuły (w języku polskim, angielskim lub rosyjskim) zostały podzielone na cztery części. Pierwsza dotyczy refleksji na temat treści, trudności i rozwiązań pojawiających się w kształceniu filologicznym. Autorzy tekstów zamieszczonych w drugiej części książki („Student jako podmiot kształcenia filologicznego”) skupiają się, zgodnie z tytułem, na studentach i uczniach, w przekonaniu o potrzebie maksymalnego dowartościowania ich roli w procesie kształcenia. Na trzecią część, zatytułowaną „Edukacja zdalna – rozwiązanie na czas pandemii czy kierunek rozwoju kształcenia filologicznego?”, składa ją się teksty, dzięki którym możemy między innymi dowiedzieć się, w jaki sposób nauczyciele akademiccy z różnych krajów usiłowali sobie radzić z pandemią i jakie wnioski wyciągnęli z tych doświadczeń. Ostatni fragment publikacji („Kompetencje absolwentów kierunków filologicznych a rynek pracy”) został poświęcony losom absolwentów kierunków filologicznych.
Ze Wstępu
Ta pozycja nie zawiera żadnych recenzji.
Zapraszamy do dodania pierwszej.