Autorka podejmuje istotną dla pedagogiki, w szczególności dla edukacji międzykulturowej, problematykę, wychodząc z założenia, że wychowanie w kontekście kulturowym „oznacza takie działanie, które da jednostce moc sprawczą w stosunku do kultury, opartą o refleksyjność wobec tradycji odmiennych od własnej, świadomość realizowanych w świecie kultury potrzeb i umiejętności sensownego odniesienia się do rzeczywistości”. Wywodząc swój poznawczy zamysł z tezy Margaret S. Archer, iż współcześnie potrzebujemy nowej gramatyki zamiast odtwarzania kanonu, w sposób oryginalny konceptualizuje zjawisko wielokulturowości w relacji do standardu społecznego stosunków międzykulturowych w perspektywie pedagogicznej.
Z recenzji dr hab. Alicji Szerląg, prof. UWr
Książka jest pracą rzetelną naukowo, oryginalną i twórczą. Jako taka wnosi znaczący wkład do teorii pedagogicznej. Zamysł i zakres podjętych analiz wzbudza moje głębokie uznanie. Fascynacja Autorki podjętą tematyką oraz jej aktywność zawodowa przyczyniły się do odkrywczej, pełnej inspiracji pedagogicznych, udanej próby idiomatycznego uchwycenia i ukazania kulturowych kontekstów wychowania.
Z recenzji prof. dr hab. Aliny Szczurek-Boruty, UŚ
Ta pozycja nie zawiera żadnych recenzji.
Zapraszamy do dodania pierwszej.