Przygotowana monografia podejmuje ważne i bardzo potrzebne opracowanie współczesnych problemów pedagogicznych skupionych na fakcie tożsamości społeczno-kulturowej w wymiarze religijnym i jej miejscu w refleksji pedagogicznej. (...) Publikacja, wpisując się w konteksty współczesnych ujęć tożsamości społeczno-kulturowej w wymiarze religijnym, zbiera dość bogaty i ważny materiał i go systematyzuje, doprowadzając do oryginalnych ustaleń w zakresie modeli teoretycznych, a nade wszystko w empirycznej części monografii, w oparciu o wyniki własnych badań, otwiera nowy i wyrazisty kierunek badań, który określiłbym jako pedagogię tożsamości społeczno-kulturowej z ukierunkowaniem na wymiar religijny.
(...) W swojej obecnej postaci recenzowana książka jest bardzo zwarta, przemyślana i jako taka stanowi wartościowy wkład do dalszych refleksji i badań.
Z recenzji ks. prof. dr. hab. Mariana Nowaka (KUL)
Książka Mirosława Sobeckiego stanowi ważny wkład w rozwój badań nad religijnym wymiarem tożsamości społeczno-kulturowej młodzieży studiującej oraz pedagogicznych kontekstów tego wymiaru. Zastosowane i potwierdzone w badaniach założenie, że uwarunkowania rodzinne i środowiska lokalnego wpływają na zmienność tożsamości religijnej młodzieży, jak też sposób interpretacji wyników badań powstały z zastosowania wyodrębnionych przez Badacza profili tożsamości religijnej, w znacznym stopniu wypełniły lukę w obszarze badań nad tożsamością religijną młodzieży.
Zachęcam do zapoznania się z recenzowaną pozycją – zarówno badaczy, teoretyków, jak również wykładowców i studentów uniwersytetów, którzy także znajdą w publikacji wiele cennych dla praktyki edukacyjnej informacji i przemyśleń.
Z recenzji dr hab. Anieli Różańskiej, prof. UŚ
Ta pozycja nie zawiera żadnych recenzji.
Zapraszamy do dodania pierwszej.