Poziom merytoryczny i oryginalność prezentowanych rozwiązań zachęca czytelnika do zapoznania się z publikacją i krytycznej analizy poszczególnych obszarów tematycznych. Autorzy poszczególnych artykułów doskonale zdają sobie sprawę z kierunku przemian kulturowych, technologicznych, społecznych, ekonomicznych, edukacyjnych i opiekuńczych zawodu nauczyciela. W kolejnych artykułach zaprezentowany został cały wachlarz refleksji o przyszłych kompetencjach nauczyciela, paleta innowacyjnych propozycji metodycznych i rzetelnych analiz naukowych. Dlatego, moim zdaniem, książka jest ważnym materiałem do prowadzenia głębszych analiz naukowych i poszukiwania nowych obszarów badawczych.
W mojej opinii publikacja jest wartościowym dziełem wnoszącym nowe spojrzenie na wiele obszarów związanych z funkcjonowaniem, rozwojem i problemami nauczyciela w biegu życia i pracy zawodowej.
Z recenzji dr hab. Jolanty Andrzejewskiej, prof. UMCS
Oddana do rąk czytelnika monografia stanowi ważny krok w kierunku kreowania autonomicznych i innowacyjnych nauczycieli, ich kompetencji, powinności i roli w przestrzeni edukacyjnej oraz budowania sukcesów pedagogicznych w skomplikowanej i złożonej współcześnie praktyce szkolnej. Dla nauczycieli i osób zainteresowanych, poszukujących rozwiązań i wskazówek w jak najlepszym organizowaniu procesu kształcenia, publikacja jest źródłem inspiracji, aktywności, innowacji i podejmowania nowych wyzwań we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej. Zamieszczone tezy, wyniki badań i analizy, stanowią też cenny głos w dyskusji nad rolą nauczyciela oraz kondycją i rozwojem edukacji w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości społecznej.
Z recenzji dr. hab. Mariusza Śniadkowskiego, prof. PL
Ta pozycja nie zawiera żadnych recenzji.
Zapraszamy do dodania pierwszej.