Opracowanie ma charakter poznawczy, dostarcza licznych informacji na temat edukacji międzykulturowej, ale, co warto podkreślić, sam jej zamysł, sposób przygotowania, opracowania sprawia, że czyta się ją z ogromną przyjemnością. Język, jakim posługuje się Autor pisząc o sprawach ważnych jest przystępny, co sprawia, że publikacja może trafić nie tylko do wąskiego grona odbiorców, ze środowiska naukowego – pedagogów, zwłaszcza społecznych i międzykulturowych. Warto ją polecić studentom, nauczycielom, ale też działaczom organizacji pozarządowych. Publikacja powinna stać się obowiązkową lekturą dla polityków. (…) Cennym zabiegiem są liczne odwołania do postaci – mniej lub bardziej znanych, których biografie są znakomitą ilustracją do rozpatrywanych zagadnień.
Z recenzji dr hab. Anny Szafrańskiej, prof. UŚ
Rozdziały przesiąknięte są wspólną myślą współistnienia kultur, dialogu, tolerancji, współpracy, wzajemnego zrozumienia, szacunku. Podparte liczną, bardzo trafnie dobraną, literaturą przedmiotu. Narracja Autora przeplatana jest bogato udokumentowanymi badaniami empirycznymi, realizowanymi w wielu rozsianych w kraju placówkach naukowo-badawczych. (…) Za jeden z najważniejszych walorów recenzowanej pozycji uważam rzadko spotykaną koegzystencję poglądów Autora, wzajemne relacje między poszczególnymi rozdziałami, uzupełnianie się rozważań teoretycznych z doświadczeniem empirycznym. Jestem przekonany, że zaprezentowane w niej treści staną się podstawą licznych, dalszych dociekań naukowych.
Z recenzji dr. hab. Mariusza Korczyńskigo, prof. UMCS
Ta pozycja nie zawiera żadnych recenzji.
Zapraszamy do dodania pierwszej.