Logika tomu wpisuje się w konwencję żywiołowego „czytania świata”, który stać się może modelem psychologicznej interpretacji i intelektualną literaturoznawczą przygodą. To niewątpliwy walor pracy, inspirujący czytelnika do refleksyjnej aktywności intelektualnej, wysnucia odpowiednich wniosków i spostrzeżeń. Takich prac prezentujących pedagogiczny punkt widzenia na współczesną literaturę i kulturę dziecięcą wiąż brakuje (...). Autorka swobodnie porusza się po obszarze współczesnej polskiej prozy dla dzieci. (...) Interdyscyplinarność tomu jest niewątpliwą zaletą.
Z recenzji dr hab. Urszuli Chęcińskiej, prof. US
Opracowanie z uwagi na podjęty temat stanowi znaczący głos w społecznej dyskusji, zarówno w obszarze warunków życia i rozwoju dziecka, jak również w kontekście powszechnego włączenia sztuki/literatury w procesy edukacyjno-wychowawcze, tworząc tym samym doskonała (...) płaszczyznę rewitalizacji działań wychowawczych realizowanych w rodzinach oraz tych realizowanych w instytucji szkoły (...). Monografia zaświadcza o wrażliwości społecznej Autorki oraz Jej świadomości w kontekście wprowadzenia edukacyjnych rozwiązań sprzyjających, szeroko rozumianemu, dobru dziecka (...). Jest to interesujące kompendium wiedzy jednostek, grup społecznych/rodzin i instytucji świadomych roli jaką pełnią w całokształcie procesu edukacyjno-wychowawczego.
Z recenzji dr hab. Teresy Wilk, prof. UŚ
Ta pozycja nie zawiera żadnych recenzji.
Zapraszamy do dodania pierwszej.