Książka przedstawiona do recenzji to opracowanie treściowo uzasadnione i potrzebne. Dotyczy ono zjawiska, a zarazem zdolności, współpracy realizującej się realizowanej w środowisku, zarówno szkolnym, jak i pozaszkolnym, społeczno-kulturowym, a nawet międzynarodowym. Podmiotami uczącymi się, o których traktują poszczególne rozdziały są nie tylko dzieci i uczniowie, ale także dorośli, studenci pedagogiki, nauczyciele, bibliotekarze, rodzice. Opisywaną przestrzenią współbycia staje się przestrzeń ławki, klasy szkolnej, infrastruktury szkoły, biblioteki, rodzimego uniwersytetu, czy uczelni zagranicznej. Problematyka publikacji jest bardzo ważna i istotna poznawczo i praktycznie. Zdolność do efektywnego kreatywnego współdziałania to obecnie najbardziej pożądana składowa kompetencji społecznych i obywatelskich, gwarantujących skuteczne funkcjonowanie w środowisku zawodowym i satysfakcjonujące spełnienie w życiu osobistym jednostki. Z tego powodu edukacja na rzecz współpracy i ku współpracy staje się zarówno trendem jak i celem dydaktycznym wszystkich poziomów kształcenia.
Z recenzji dr hab. Barbary Bilewicz-Kuźni
Podjęta problematyka wychodzi naprzeciw potrzebom edukacyjnym uczniów, nauczycieli, rodziców. Współpraca szkoły z partnerami edukacyjnymi jest ważna ni konieczna. Jest ona wynikiem uwarunkowań formalnoprawnych, jak i normatywno-edukacyjnych. Wartości, jakie płyną z tej współpracy są nie tylko ważne dla szkoły i jej uczniów, których rozwój jest czynnikiem kluczowym, ale także ma wymierne korzyści dla środowiska lokalnego.
Z recenzji dr hab. Joanny Marii Garbuli, prof. UWM
Ta pozycja nie zawiera żadnych recenzji.
Zapraszamy do dodania pierwszej.