(…) Zaprezentowany tom to dokonania badawcze, refleksje i interpretacje o dużym potencjale poznawczym i aksjologicznym, zachęcające do poszukiwań odnośnie do znaczenia wartości w edukacji, jak i szerszym pejzażu kulturowym. Publikacja ta na pewno znajdzie krąg wielu odbiorców wypełniając wydawniczą lukę. Jest wartościowa poznawczo i warta opublikowania.
Z recenzji dr hab. Anny Boguszewskiej (UMCS Lublin)
(...) Autorka obejmuje refleksją badawczą następujące kręgi tematyczne: wybitni twórcy: Konopnicka, Amicis, Korczak, Papuzińska, Wilkowski; edycje tekstów np. „Świerszczyk” i baśnie; poezja dla dzieci np. kołysanki, motyw domu, dydaktyzm i przez dzieci tworzona; edukacja wczesnoszkolna (odbiór, proces dydaktyczny). W rozprawach tworzących monografię stara się przekazać swoje przemyślenia, odczucia, własną hierarchię wartości, a także podpowiedzieć, jak można i jak skutecznie docierać do młodych czytelników. Monografia przekonuje o erudycji Autorki, jej wiedzy merytorycznej i znajomości tekstów tworzonych dla dzieci, o jej przygotowaniu dydaktycznym, a także – jej miłości do dziecka, czytelnika, ucznia i do literatury oraz tradycji.
Z recenzji dr hab. Ewy Ogłozy (Uniwersytet Śląski)