(...) Praca napisana jest komunikatywnym i klarownym językiem. Największe zalety rozprawy dotyczą zarówno elementów jej warstwy teoretycznej, metodologicznej (oryginalna koncepcja badań twórczych orientacji życiowych), jak i empirycznej.
(...) Publikacja jest unikatową próbą przedstawienia, zgodnie z tytułem, oryginalnego zapisu rezultatów prac badawczych prowadzonych pod kierunkiem naukowym Agaty Cudowskiej. Jest to praca ważna i wartościowa. Złożone problemy orientacji życiowych wymagają systematycznych analiz, badań prowadzonych przez nauki społeczne i humanistyczne. Recenzowana książka ma w tym zakresie swój niewątpliwy udział i wkład. Jest wartościowym opracowaniem naukowym, studium teoretyczno-empirycznym wypełniającym lukę w badaniach orientacji życiowych młodzieży akademickiej żyjącej na pograniczu terytorialnym dwóch państw Polski i Białorusi oraz badań kształcenia w szkole wyższej wspierającej rozwój tych orientacji. Jest to też dobry przykład współpracy uczonych z Polski i Białorusi wynikającej ze świadomości wzajemnych korzyści i szans płynących ze współpracy środowisk naukowych w kontekście rozwoju nauki, jak i rozwoju młodzieży akademickiej, doskonalenia i podnoszenia efektywności jej kształcenia. Dzięki takim opracowaniom możliwa staje się debata nad zagadnieniami społecznymi i pedagogicznymi uczonych z Polski i Białorusi.
Ta pozycja nie zawiera żadnych recenzji.
Zapraszamy do dodania pierwszej.